bloglovin

Moods of Norway til LA !


Moods of Norway presenterte hst og sommerkolleksjonen for 2009 under ett storslaget show p Norsk Folkemuseum i fjor hst. Frontfigurene Peder Brresen (midten) og Simen Staalnacke (t.v) i Moods of Norway fikk stende applaus for visningen.N pner de butikk i LA!

Jeg syns det er skikkelig kult! Bir nesten litt snn stolt;) Blir jo "gutta vre" dette. Og LA er virkelig stort! Believe me, I`ve been there!Špne butikk der m jo vre noe av det strste en (eller tre) designer(e) kan oppn:)

Mens mange butikker i USA sliter p grunn av finanskrisen, satser Moods of Norway hardt p det amerikanske markedet.

Fredag pner de sin frste USA-butikk i Los Angeles.

? Vi ser p dette som en kjempemulighet! Planene vre har vi lagt for lenge siden og de str vi ved. De vanskelige konomiske tidene, gir mange muligheter, sier Simen Staalnacke i Moods of Norway til NTB.

? Bde nr det gjelder f tak i billigere lokaler, bedre produksjon og PR-agenter. Har man guts og penger til det, s er det helt klart en bra tid satse, legger han til.

 


Utedo

De norske designerne i Moods of Norway har sikret seg en svrt bra adresse for butikken sin i Beverly Hills.

? Det har vrt veldig vanskelig finne de lokalene vi ville ha til butikken, men dette regner vi som den beste beliggenheten i hele Los Angeles. Vi ligger i samme gate som Rockn Republic, Ralph Lauren, Chanel og mange av de mest kjente motehusene i verden, sier Staalnacke.

Moods-gutta har innredet butikken i Hollywood p samme mte som butikkene i Norge, med utedoer som prverom og med en grtass-traktor i gull.

Moods har solgt klrne sine i USA i tre r allerede i andres butikker, men de har hele tiden jobbet mot pne en egen butikk.

? Helt siden vi startet Moods, s har vi drmt om USA og holde p her borte. Og planleggingen av denne butikken har vel tatt et og et halvt r, sier stryningen Staalnacke p telefon fra Los Angeles.


Verdens viktigste marked

Han legger til:

? Dette er helt klart verdens vanskeligste marked, og som vi ser det ogs det viktigste markedet. Lykkes man her, s har det ringvirkninger til hele verden.

rsaken til at den frste USA-butikken pner i Los Angeles er personlige preferanser, iflge Staalnacke.

? Vi liker oss bde i New York og Los Angeles, men best i LA. Og i tillegg er managementet vrt i Los Angeles. Neste by p lista er helt klart New York, men n setter vi alle kluter til for pningen av butikken her i LA, sier han til NTB.

? Vi holder ogs p med en del andre ting rundt Moods her i USA, som ikke har med butikken gjre, blant annet et TV-prosjekt, legger han til.

 


Fest i med vafler

Moods-gjengen markerer den nye butikken med en tre dager lang pningsfest, som avsluttes med 17. mai-feiring i Hollywood sndag.

? Dette blir kjempegreier. Det blir en heidundranes pning, og butikken blir ferdig akkurat p deadline.

? Vi skal presentere oss for amerikansk presse, og p nasjonaldagen kommer en gjeng bestemdre fra sjmannskirken i San Pedro for steke norske vafler, forteller Simen ? som ogs har invitert flere Hollywood-kjendiser til pningsfesten.

Men hvem som dukker opp, fr de ikke vite fr nrmere helgen.

Iflge Staalnacke har mange musikere i Los Angeles ftt ynene opp for Moods.

En av dem er superstjernen Gwen Stefani og bandet No Doubt, som har med seg klr fra nordmennene p verdensturneen sin. (ANB-NTB)

 


n kommentar

Karoline

16.05.2009 kl.22:03

og n pner de jo egen butikk i trondehim :oD

SPEAK!

hits